سعید جلیلی

به سمت یک انتخاب

سعید جلیلی

به سمت یک انتخاب

بایگانی
محبوب ترین مطالب
پیوندهای روزانه

از پسر انسان

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ

 

نتایجی کوتاه از مناظره اقتصادی و برنامه های تبلیغاتی اقتصادی کاندید ها همراه با اصلاحیه!!!!:

- خطر گرایش مطلق به اقتصاد لیبرالی، تمایل به استفاده خاص از تکنوکرات ها و تکیه خاص بر اقتصاد پول محور به طور محسوس در بین برخی از کاندیدها مشاهده میشود پس سعی کنیم با تحقیق ویژه! شخصی را انتخاب کنیم که آسمان انقلاب را سیاه نکند!

- کاندید ها (به غیر از جناب غرضی!) همگی به خوبی  بر درد این روز های اقتصاد مملکت اشراف کامل دارند، نکته بسیار خوبی است، یعنی کار کارشناسی خوبی انجام شده است اما دکتر قالیباف در بین تمامی کاندید ها نسخه های عملیاتی و ویژه ای ارائه کردند.

- وقتی تفکری در حیطه سکولاریسم باشد، وقتی تکنوکرات ها محل اتکا باشند، جابه جایی نرخ بهره بهترین راهکار مبارزه با رکود و یا تورم پیش و رو خواهد بود...

- پرهیز از ریا و عدم تمایل به هر قیمتی به جلب نظر مردم به صورت ویژه و خاص در تمام تبلیغات و راهبرد های دکتر جلیلی دیده میشود. ایشان تاکید خاص بر پیاده سازی مبانی انقلاب و اجرای عدالت اقتصادی دارند و امید آن دارم که بتوانند گفتمان انقلاب اسلامی را پیاده کنند و ربا را از دامان اقتصاد پاک گردانند، به پشتوانه همین ولایتمداری خاصشان

- دغدغه خاصی بین کاندید ها(به غیر از جناب غرضی!) برای احیای معماری سنتی ایرانی اسلامی وجود دارد که این ستودنی است

- توقع داشتم اساس برنامه های اقتصادی عزیزان حداقل برخی از آن ها بر پایه تفکر نوین اسلامی جدا از تفکرات و تئوری های غرب گرا باشد، اما میبینم تلویحا بیشتر عزیزان همچنان بر استاد عزیز کینز سلام جانانه و گرم حواله می دهند و انگار هیچ چیزی برای عرضه ندارند! صفا باشد! ( البته همچنان امید داریم به گفتمان ناب انقلاب اسلامی ... بوی اصلاح به مشام میرسد)

- قسمت دوم بخش سوال ها در پاره ای غیر کارشناسی بود و عکس ها نیز سوال برانگیز!!

اصل نوشت:

*در بخش اقتصاداز سوی بسیاری از کاندیداها آرمانی که زنده نشد، انگار اساسا دغدغه ای بین آن ها وجود ندارد چون فکر اقتصاد پول محور امروز چیره است بر تمام تفکرات غیر آن، به نظر میرسد دکتر قالیباف با یک عقبه ی محکم و برنامه ریزی مدون تری پا به عرصه گذاشته است اما بیم آن دارم مملکت تحت اختیار و سلطه تکنوکرات ها قرار  بگیرد!!!

 پس به گفتمان انقلاب اسلامی امیدوارانه نگاه میکنیم!

*یک قیاس کلی صرفا برای رساندن مفهوم!:

در کارنامه علمی دانش آموزان نمره فیزیک و شیمی و... را با هم جمع میزنند و معدل گیری می کنند و انضباط را به عنوان یک معیار مهم و البته مجزا از سایر مباحث قرار می دهند که نشان دهنده شخصیت و منش دانش آموز میباشد.اگر دانش آموزی نمره انضباطی بدی بگیرد و نمره فیزیکش بیست هم شود ارزشی نخواهد داشت "قطعا".در بحث ولایتمداری کاندیداهای عزیز هم همین نکته باید لحاظ گردد که اساسا وزن نمره ولایتمداری یک کاندیدا قابل قیاس با سایر پارامتر ها نیست.

*به انتظار مناظره حیاتی و حساس در بخش سیاست و نیز مناظره مهم فرهنگی مینشینیم. 

*  بخوانید : مشکلات اقتصادی جز با نگرش انقلابی حل نمی‌شود

چهارده خرداد نوشت:

امام خامنه ای :

کاندیداها وعده ای دهند که اگر خرداد سال آینده نوار سخنانشان را پخش کردند شرمنده نباشند...

اینا رو از وبلاگ پسر انسان گرفتم خیلی خیلی پسر خوبی هستش امیدوارم که خوشتون اومده باشه